כיצד מפתחים אפליקציה? שלבים מרכזיים בפיתוח אפליקציה




בימינו קיימות 2 פלטפורמות מרכזיות באמצעותן ניתן לפתח אפליקציה, הפלטפורמות הללו הן: IOS (אייפון) מבית אפל ואנדרואיד מבית גוגל. כמו כן, יש פלטפורמות אחרות, ביניהן: בלקברי וסימביאן מבית נוקיה אך הן פחות פופולאריות.

אפליקציה לא קמה פתאום ומתחילה ללכת. אפליקציה מתחילה ברעיון כאשר הרעיון צריך לספק מענה על צורך, להוות פתרון עבור המשתמש ולהתאים למשתמש – לשם כך יש להגדיר מיהו קהל היעד של האפליקציה. קהל היעד יכול להיות למשל: ילדים, אימהות, מבוגרים, פנסיונרים או קהל יעד בעל מאפיינים אחרים. הגדרת קהל היעד תסייע בבחירת ערוצי השיווק היעילים ביותר.

לאחר מכן, כשהתמונה ברורה יותר אפשר לחשוב על המראה של האפליקציה ועל חווית המשתמש. בשלב זה יש להחליט על מראה המסכים והפונקציונאליות שלהם. כדאי גם להכין סקיצה של המסכים.

בהמשך, לאחר שאפיון התהליכים והמסכים הסתיים, יש להתחיל לעבוד על אפיון האפליקציה, חווית המשתמש, מבנה העמודים ולבחון את כל האלמנטים החזותיים, פעולות אלו מתבצעות על ידי המעצבים הגראפיים.

לאחר השלבים הללו מגיע הפיתוח הטכני שכולל ברוב המקרים את השירותים אליהם האפליקציה מתממשקת. בשלב זה מתכננים המפתחים את האפליקציה מבחינה טכנית וכותבים את הקוד. בשלבים הבאים האפליקציה תעבור בדיקות איכות במהלכן ייבחנו ביצועי האפליקציה, הדיוק שלה, השימושיות ויימצאו באגים אותם כמובן יש לתקן.


2 פלטפורמות מרכזיות לפיתוח אפליקציות – איזו פלטפורמה עדיפה?


ציינו מקודם שקיימות 2 פלטפורמות מרכזיות לפיתוח אפליקציות. אחת השאלות המרכזיות שעולות בקרב היזמים היא: "באיזו פלטפורמה לבחור?", לפעמים השאלה לא עולה משום שהיזם יודע שהוא מעוניין לפתח את האפליקציה גם לאנדרואיד וגם ל IOS.

לכל אחת מהפלטפורמות יש יתרונות וחסרונות משלה ולכן יש להתייחס לצרכים של היזם, לאופן השימוש ולתקציב. במידה שהיזם מעוניין להרחיב זיכרון ייתכן שעדיף לו לבחור באנדרואיד. אם היזם מחפש אמינות גבוהה ייתכן שהאייפון יתאים לו יותר.יש להתייחס גם להגבלות הרבות של חברת אפל – מצד אחד זהו יתרון ומנגד חיסרון שכן יש לעמוד בקריטריונים מאוד מחמירים. עוד שיקול נוגע להחלפת סוללה – למכשיר האנדרואיד אפשר להחליף סוללה אך לאייפון לא ניתן. שיקולים אלו הם רק חלק ממכלול השיקולים שיש לקחת בחשבון לפני שבוחרים בפלטפורמה בה תפותח האפליקציה.


האפליקציות יוצאות לשוק

לאחר בדיקת האפליקציה וכאשר היא מוכנה יש להפיץ אותה לחנויות. במקרה שמערכת ההפעלה היא IOSיהיה שלב ההפצה ארוך וימשך מעל שבוע. לא תמיד האפליקציה מקבלת אישור מאפל, במקרה זה יש ליישם את ההערות של החברה, לשלוח שוב את האפליקציה ולהמתין שבוע ומעלה נוסף לאישור. גלגל זה יכול להמשיך. במקרה של אנדרואיד התהליך קל יותר, כל מה שצריך לעשות זה להעלות את האפליקציה ולהמתין 24 שעות לכל היותר. אפילו אין צורך בקבלת אישור.


לקטלוג הקורסים לחצו כאן