5 יתרונות של לימודי פיתוח תוכנה




כמות האפליקציות גדולה הרבה יותר ממה שאתם חושבים משום שישנן שפע אפליקציות שיוצאות לאוויר העולם ונעלמות במהירות. השאלה: "איך יוצרים אפליקציה טובה?"
מהדהדת במוחם של אנשים ויזמים רבים שחולמים להביא רעיון לידי מימוש.

אם אתם רוצים לבנות אפליקציה אתם וודאי לא רוצים להשקיע משאבים, כספים וזמן ולגלות שהאפליקציה נעלמה עוד בטרם מישהו הכיר אותה. כדי למנוע מצב שכזה וכדי להגדיל את סיכויי ההצלחה של האפליקציה חשוב שתכירו מספר עקרונות מהותיים. נפרט חמישה עקרונות עליהם יש להקפיד בעת בניית אפליקציה.


עיקרון ראשון – רעיון טוב


זה נשמע מאוד פשוט. רעיון. הופס והנה נפל לו רעיון מהשמים. אל דאגה, אנו יודעים שלא קל לחשוב על רעיון שעוד לא הומצא, למעשה החשיבה על מוצר שעוד לא הגיח אל עולמינו הינה קשה ביותר. נכון, לפעמים הרעיונות פשוט צצים בראשנו אך גם אם הם מגיעים אלינו בלי שישבנו מתחת לעץ וחיכינו עד שיפול על ראשנו תפוח, עדיין עלינו לבדוק האם כבר נעשה בהם שימוש כלשהו והאם האפליקציה שתיווצר תענה על הצורך ויהיה ניתן להוציא אותה לפועל.


עיקרון שני – חווית משתמש

כדאי לתכנן את האפליקציה באופן שבו היא תעבוד גם באופן לא מקוון, תכנון שכזה יכול לסייע לאפליקציה להיות פופולארית יותר. כמו כן, יש לייצר אפליקציה שתהיה ברורה ופשוטה לשימוש ולהתאים אותה למשתמשי האנדרואיד והאייפון מבחינת העיצוב. כדאי מאוד לדאוג לגרסאות נוספות שיתמכו גם בטאבלטים ובמחשבים נייחים ולוודא שהאפליקציה עולה ומגיבה במהירות.


עיקרון שלישי – הכר את קהל היעד

יש להבין מיהם האנשים שישתמשו באפליקציה – האם הם מבוגרים? ילדים? אנשי הייטק? מורים? חשוב להכיר את התחביבים של קהל היעד ואת תחומי העניין שלו, להבין מהם הצרכים והמניעים שלו, האם המשתמשים ירצו לשדרג את האפליקציה תמורת תשלום או יעדיפו להישאר בגרסה הרגילה וכיצד ניתן לספק לצרכים ולרצונות שלהם מענה. ככל שקהל היעד יהיה מוכר ומובן יותר – כך יהיה ניתן לדעת כיצד להניע אותו לגרום לו לבצע פעולות.

עיקרון רביעי - תכנון תקציב

לרוב האפליקציות יש צורך בחיבור והתממשקות לשרת כך שהקמתן אינה מסתכמת ביצירת מסכים וטאבים שמצויים בסופו של העמוד. על השרת לדעת כיצד להציג את התכנים בהתאם לחוקיות כלשהי. חשוב לזכור שתפעול השרת דורש שקעה כספית ושככל הכמות המשתמשים תגדל כך תגדל גם העלות. כמו כן, יש להחליט האם מעוניינים לבחור בשרת בינלאומי ולדעת שהבחירה תשפיע על זמן הטעינה של האפליקציה. חלק מבעלי האפליקציות רוצים לשנות את השרת, במקרה זה עליהם לעדכן את החברה שבונה להם את האפליקציה. במידה שבעל אתר ירצה להעביר את השרת ולא עדכן את החברה הוא עלול להימצא במצב בו עליו לחכות מספר ימים במהלכם האפליקציה לא תפעל. האפליקציה תפעל רק אחרי שעדכון הגרסה יאושר על ידי חנות האפליקציות. כמו כן, עלול בעל האפליקציה להגיע לסיטואציה בה החברה תדרוש ממנו תשלום נוסף.

עיקרון חמישי - לא רק מספר ההורדות– בדקו את המשתמשים החוזרים

בעלי אתרים רבים בוחנים את מידת ההצלחה של האפליקציה לפי כמות ההורדות שלה אך בחינה זו אינה רלוונטית משום שהרבה משתמשים מורידים את האפליקציה, רואים שהיא לא מתאימה להם ומסירים אותה מהסמארטפון. המשימה הרצינית של בעל האפליקציה היא לגרום למשתמשים לאהוב את האפליקציה ולחזור ולהשתמש בה שוב ושוב. חלילה איננו מזלזלים בכמות ההורדות, זה נכון שככל שמספר ההורדות גבוה יותר כך יותר משתמשים נחשפים לאפליקציה ולכן חשוב להשקיע גם בפיצ'רים ויראליים. פיצ'רים ויראליים יגרמו למשתמשים לשתף את האפליקציה ולגרום לאנשים נוספים להכיר אותה. הפוטנציאל של הפיצ'רים גדול ממדים ויכול לחסוך מאות אלפי דולרים משום שפירוש הדבר הוא שהאפליקציה משווקת את עצמה ללא כל השקעה מצדו של בעליה.


לקטלוג הקורסים לחצו כאן